Een geboren autoliefhebber, een petrolhead. Als kind gespeeld op het (wel)bekende (auto)speelkleed met Majorette's en Matchbox auto's. Waar het begon met " spelen met autootjes" groeide dit later uit tot verzamelenen. Niet een specifiek merk of schaal, nee alles wat mij boeide en interesseerde werd gekocht. Van een Siku Porsche Cayenne in 1:64 tot een Hongwell Carama Lexus GS300 in 1:43 of van een Bburago Citroën Traction Avant in 1:24 tot een Jaguar E Type Cabrio van Tonka in 1:18.
Het begon dus met die Jaguar, daar werd het zaadje gepland voor de liefde voor de schaal 1:18. Het tweede schaalmodel in 1:18 was een rode Ferrari Testarossa van Bburago. Helaas zijn deze beide modellen door mij als kind " kapot gespeeld". De schaal 1:18 is heden te dage voor mij nog steeds mijn favoriet. Dit vanwege de prachtige details , de afwerking en het formaat, die samen een bijna waarheidsgetrouwe kopie van het origineel zijn. Een blik op het interieur met in veel gevallen een compleet af te lezen dashboard met knopjes voor de verwarming en navigatie, een met tapijt ingelegd interieur en speciale bekleding zijn bij deze schaal zeer realistisch.
Het verzamelen begon, net bij als velen, met verzamelen van Bburago en Maisto miniaturen. Er was geen voorkeur voor een specifiek automerk. Daardoor ontstond er en bonte verzameling van diverse verschillende auto's, maar het waren altijd straatauto's. Race, rally of F1 auto's hebben mij nooit geboeid. Zo ontstond er een afwisselende mix van verschillende automerken en modelauto fabrikanten, op een geven moment een kleine 100. Maar allemaal met een gemeenschappelijke overeenkomst, ze boeiden mij, vond ze gaaf, hoe "fout" ze soms konden zijn. Bijvoorbeeld een Bburago Dodge Viper een Road Tough Lexus LS400 of Chrysler PT-Cruiser.
Op een gegeven moment werd de focus verlegd naar één merk, BMW. Om de BMW's de kunnen kopen moesten de " vreemde" merken hiervoor plaatsmaken. Door deze via bijvoorbeeld Marktplaats en ook nog via Speurders te verkopen werd de aanschaf van de nieuwe BMW's gefinancierd. Na aanschaf van iedere BMW werd de verzameling serieuzer maar ook professioneler en kostbaarder. Want de fabrikanten van de BMW miniaturen als Kyosho, AutoArt, Minichamps en Ottomobile leveren en leverden hoogstaande kwaliteit met een bijbehorend prijskaartje. Dat was voor mij de reden om op een kleinschalige manier beginnen met in- en verkoop van modelauto's zo wordt de hobby voor mij leuk en nog enigszins betaalbaar.
Vandaag de dag bestaat de verzameling voornamelijk uit BMW's, MINI's en sinds kort ook Volvo. Dit vanwege de prachtige " heritage" van het merk waar ik sinds een aantal jaren zelf werkzaam voor ben. Doordat er als kind gestart is met het verzamelen van diverse merken is er nu weer leuk om deze tijdelijk weer toe te voegen aan de collectie. Door het combineren van twee hobby's, fotografie en auto's is er een mooie manier gevonden om andere collectioneurs blij te maken met mijn miniaturen en daardoor mijn eigen collectie verder te verfijnen en uit te bereiden.
Bij vragen neem dan contact op met ...@MinicarsBB... via Facebook, Instagram, Twitter of vul het contactformulier in. Binnen 24u volgt een reactie.
√ Hobbyist
√ Autogek/petrolhead
√ Fotografie